فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با مرگ پزشک کهریزک گفت: اتهام پزشک کهریزک که چندی پیش جان خود را از دست داد، این بوده که در رسیدگی به بیمار خوب عمل نکرده‌است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در رابطه با مرگ مشکوک پزشک بازداشتگاه کهریزک و اتهام او که گفته شده بود به دادسرا احضار شده بود، افزود: همه چیز در اختیار قاضی است و نتایج پزشکی قانونی باید اعلام شود که این موضوع نیز زمان می‌برد.

وی  خاطرنشان کرد: گفته‌اند که این پزشک در رسیدگی به بیمار خوب عمل نکرده است اما همه چیز در اختیار قاضی است و در مورد جزئیات پرونده باید از دستگاه قضایی سؤال شود.

امنیت مرز

فرمانده ناجا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی گفت: ابتدای برنامه چهارم توسعه، ضریب کنترل مرزها 25درصد بود که این ضریب تا ابتدای سال 88 به 50 درصد رسید و تا پایان سال نیز به 60درصد می‌رسد.

به گفته احمدی‌مقدم، ضریب ایمنی مرزها باید تا پایان برنامه پنجم به 80 تا 85 درصد برسد.
وی با بیان اینکه در تقویت مرزبانی و تقویت تعاملات بین سازمانی گام‌های بلندی برداشته شده است، گفت: قانون مرزبانی که هم‌اکنون در حال تصویب در مجلس است گام بزرگی برای امنیت و توسعه مرزی محسوب می‌شود. هم‌اکنون در مرز به حد قابل‌قبول نرسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم به وضعیت بهتری برسیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در ساختار جدید مرزبانی، فرماندهی مرزبانی یک فرماندهی کامل است، عنوان کرد: این ساختار تصویب شده و حداکثر تا پایان امسال مرزبانی با ساختار جدید مستقر می‌شود.

احمدی‌مقدم ادامه داد: دانشکده مرزبانی نیز در دانشگاه علوم‌انتظامی راه افتاده است و 2آموزشگاه در بیرجند و کرمانشاه فعال هستند تا سربازان و درجه‌داران برای مرزبانی نیز در این آموزشگاه تربیت شوند.

فرمانده ناجا در رابطه با جذب اعتبارات برای مرزبانی نیز گفت: ما در اختصاص اعتبارات به صحنه عمل موفق بوده‌ایم و همین امسال 20 میلیارد تومان تخصیص داده شده است که البته می‌توانستیم بیشتر کار کنیم اما احتیاط کردیم.

احمدی‌مقدم در رابطه با دریافت پیکر شهدای حادثه تروریستی سراوان نیز گفت: مسئولان پاکستان قولی داده بودند که پیکر این شهدا را پیدا کنند  و به ایران بیاورند اما اینکه چطور این را عملی کنند بحث دیگری است.

وی افزود: تک‌تک این شهدا در نقاط دور کشته‌ شده‌اند و پاکستان اعلام می‌کند که از محل دفن اجساد خبری ندارد که لازمه‌اش دستگیری تعدادی از تروریست‌هاست تا اطلاعی از موضوع داشته باشند.

کد خبر 95760

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز